Área de identidade
Código(s) de referencia
Título
Data(s)
- 1888-2015 (Creation)
- 1888 - 2015-00-00 (Accumulation)
Nivel de descrición
1ª División de Sección
Extensión e medio
99 unidades de instalación con 1.050 agrupacións documentais en soporte papel na súa totalidade
Área de contexto
Repositorio
Historia do arquivo
Fonte inmediata de adquisición ou transferencia
Área de contido e estructura
Alcance e contido
1ª División de sección referida á función dos concellos de salvagardar e protexer a integridade física e moral da súa poboación de calquera tipo de agresión, independentemente da súa causa, ben sexa de natureza humana ou catastrófica.
3.5.1.- Depósito de detidos
Documentación dos depósitos de detidos, tamén denominados como cárceres ou calabozos municipais.
3.5.2.- Policía municipal. Orde pública
Agrupación de series relacionadas coas actuacións municipais en materia de orde público, entre elas o funcionamento e actuacións da policía local.
A policía local ten como misión protexer o libre exercicio dos dereitos das persoas e garantir o normal desenvolvemento da convivencia, a seguridade cidadá e a seguridade vial.
3.5.3.- Catástrofes. Protección Civil
Documentación do servizo de protección civil, que ten coma orixe o establecemento das Xefaturas Locais de Defensa Pasiva nas poboacións de máis de 20.000 habitantes que non foran capitais de provincia en 1941, sendo substituídas polas Xefaturas Locais de Protección Civil en 1960, abarcando toda as localidades con esa poboación. Así mesmo, coa democracia e o Estado das autonomías, este servizo tentou ser relanzado en tódalas localidades, cando menos dotándoo dunha funcionalidade mínima en tódolos concellos.
Por outra banda, toda aquela documentación referida a catástrofes naturais sufridas polos veciños e bens materiais existentes no concello (inmobles, cultivos, vías de comunicación,...) tales como inundacións, incendios forestais, sarabia, nevaradas e outras similares van incluídas dentro desta serie xenérica baixo o epígrafe de catástrofes.
Outro servizo relacionado coa protección e seguridade da poboación é o constituído polas actividades desenvoltas polos bombeiros, concibindo neste termo tanto os bombeiros propiamente ditos como, por extensión, as cuadrillas de extinción de incendios forestais. Como norma xeral, a súa documentación debe ser encadrada dentro desta serie independentemente do seu contido manténdose unida toda a documentación referida a unha campaña de extinción de incendios forestais (tramitación da subvención, contratación de persoal, adquisición de materiais, etc...).
3.5.4.- Expedientes de multas e denuncias
Recolle os expedientes de multas que abranguen calquera tipo de expediente ou documento de sanción imposta pola policía local en calquera ámbito ou servizo, cando aparecen de xeito específico e illado sen formar parte dun expediente máis amplo, e por extensión calquera multa imposta no concello agás as de competencia do alcalde que teñen o seu apartado específico.
O mesmo podemos dicir dos expedientes de denuncias, coa mesmas peculiaridades que o caso das multas.
3.5.5.- Expedientes de emigración
As funcións encomendadas ós concellos en relación ó control e regulación dos movementos migratorios no seu territorio, tanto cara ó interior como cara ó exterior, son escasas posto que a maior parte das prerrogativas no tema son exercidas polo goberno central. Non obstante, en determinados períodos históricos, os concellos foron unha primeira instancia de control dos fluxos migratorios, xerando no exercicio de tal actividade determinados expedientes e rexistros que deben ser encadrados dentro desta serie xenérica.
3.5.6.- Atestados
Documentos oficiais en que se dá fe dun feito.
3.5.7.- Certificacións de boa conduta
Certificacións emitidas polo concello, con informes de alcaldes ou alcaldes de barrio ou da policía local, acreditando bos comportamentos.
3.5.8.- Libro rexistro de denuncias
Rexistro de denuncias.
3.5.9.- Libro rexistro de multas
Rexistro de multas.
3.5.10.- Prestación de traballo en beneficio da Comunidade
Documentación xustificativa de cumprimento de penas menores realizando traballos en beneficio da comunidade, normalmente froito dun convenio entre o concello e a administración de xustiza.
Valorización, destrucción e programación
Acumulacións
Sistema de arranxo
Esta 1ª división de sección, SEGURIDADE CIDADÁ, está organizada nas seguintes series documentais:
3.- SERVIZOS:
3.5.- SEGURIDADE CIDADÁ
3.5.1.- Depósito de detidos
3.5.2.- Policía municipal. Orde pública
3.5.3.- Catástrofes. Protección Civil
3.5.4.- Expedientes de multas e denuncias
3.5.5.- Expedientes de emigración
3.5.6.- Atestados
3.5.7.- Certificacións de boa conduta
3.5.8.- Libro rexistro de denuncias
3.5.9.- Libro rexistro de multas
3.5.10.- Prestación de traballo en beneficio da Comunidade
Área de condicións de acceso e uso
Condicións que rixen o acceso
Condicións
Idioma do material
Escritura do material
Language and script notes
Características físicas e requerimentos técnicos
Instrumentos de descrición
Área de materiais relacionados
Existencia e ubicación de orixinais
Existencia e localización de copias
Unidades de descrición relacionadas
Área de notas
Identificador(es) alternativo(s)
Puntos de acceso
Puntos de acceso á área temática
Puntos de acceso ao lugar
Nome dos puntos de acceso
- Concello de Redondela (Creation)
Genre access points
Área de control da descrición
Identificador da descrición
Identificador da institución
Regras e/ou convencións usadas
General International Standard Archival Description, Second Edition, ISAD (G).
Norma Galega de Descrición Arquivística (NOGADA)
Estado de elaboración
Nivel de detalle
Datas de creación revisión eliminación
Maio de 2010
Idioma(s)
Escritura(s)
Fontes
Nota do arquiveiro
Descrición realizada polo persoal técnico do Arquivo da Deputación Provincial de Pontevedra e colaboradores