Amosando 16 resultados

Descrición arquivística
Editorial Grafos
Previsualización da impresión Ver:

Tarxeta postal Vigo: Lazareto de San Simón

LUIS BORINES 078 e LUIS BORINES 078-2

Tarxeta postal (9x14cm). Fototipia en branco e negro circulada.
Edición da Editorial Grafos de Madrid para a librería J. Buceta - Vigo.
Fotógrafo/a descoñecido/a.

No anverso aparece unha vista da Illa de San Simón namentres funcionaba coma lazareto. Distínguense tres edificacións e a ponte que une as illas San Simón e San Antón.

No reverso aparece o nome da Edición J. Buceta e o seguinte texto:

"Vigo 20 de marzo 1922
Aquí la esposa de un joven (...)"

A "Librería Julián Buceta", atopábase nos baixos do edificio nº 56 da rúa Policarpo Sanz. Na actualidade ocupa o mesmo solar a sede do Banco Santander de Vigo.
A libraría (activa entre os anos 1910-1950 do século pasado) era moi surtida en toda clase de obxectos de escritorio ademáis de libros técnicos e comerciais. Tamén vendíanse diversas edicións de caderniños ou álbum de postais de "Vistas de Vigo" (10 ou 12 vistas) producidos para - Edición J. Buceta. Vigo- polas máis importantes casas impresoras de fototipia do momento: Hauser y Menet, Thomas, Castiñeira y Álvarez ou Grafos. Tamén esta libraría distribuiu postais editadas pola súa conta que eran encargadas ós talleres de Fototipia antes nomeados. Editou varias versións e series con novas imaxes da cidade de Vigo e os seus arredores con fotógrafos/as descoñecidos/as. Destacan as series editadas a cor, usando novos procedementos fotomecánicos de impresión en cores, a partir dunha imaxe en branco e negro e coas cores inventadas. Unha mestura de fototipia + tricomía. En case tóda-las series e nas distintas versións aparece a tarxeta "Vigo-Redondela-vista general".

Tarxeta postal de vista de viaducto Á Coruña

LUIS BORINES 045 e LUIS BORINES 045-2

9x14 cm. Fototipia sepia. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Formou parte do caderniño postal "Recuerdos de Vigo" co número "26. Vigo. VIaducto de Redondela".

Nela aparece unha vista do Viaducto da Coruña no mesmo momento en que o ferrocarril pasa por él.
Deste xeito míranse os tellados das casas da subida á esfarrapada. Nunha desas casas apréciase, asomada á fiestra, dúas persoas e o que parece ser unha gaiola de paxaros.

Aparece tamén a presenza dos barcos que chegaban ata o actual aparcadoiro da Alameda de Redondela, na Ribeira. E o conxunto dos canastros debaixo do viaducto (hoxe en día na rúa Cabo dos Fumeiros)

No reverso obsérvase que é unha postal circulada o 14 de marzo do 1931 de Vigo a Madrid polo correo ordinario. O texto transcrito di: "Mi querido amigo: Hoy embarco. Me alegraré de que Doña Leonor siga bien, y se reponga pronto. Saludela lo mismo que a las muchachas. Muchos abrazos para vd (usted). Pepe" e vai dirixido ó Doutor Ruperto Merino na rúa Arenal nº 85 de Madrid.
Enténdese polo comezo do texto, que se trata dunha postal envíada antes de partir ambarcado.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista de Viaducto á Coruña

LUIS BORINES 044 e LUIS BORINES 044-2

9x14 cm. Fototipia azul. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Formou parte do caderniño postal "Recuerdos de Vigo" co número "26. Vigo. VIaducto de Redondela".

Nela aparece unha vista do Viaducto da Coruña no mesmo momento en que o ferrocarril pasa por él.
Deste xeito míranse os tellados das casas da subida á esfarrapada. Nunha desas casas apréciase, asomada á fiestra, dúas persoas e o que parece ser unha gaiola de paxaros.

Aparece tamén a presenza dos barcos que chegaban ata o actual aparcadoiro da Alameda de Redondela, na Ribeira. E o conxunto dos canastros debaixo do viaducto (hoxe en día na rúa Cabo dos Fumeiros)

Postal circulada con franqueo marítimo (Paquebot) o 14 de decembro do 1928, dende Londres (Inglaterra) con destino a Rotterdam (Holanda) e franqueada con selo español.

Foi depositada a bordo do vapor SS. Zeelandia. Este buque cubría a ruta Ámsterdam - Bos Aires, naqueles tempos da emigración de Europa a Suramérica. Era propiedade da liña Kaninklijke Hollandsche Lloyd (Royal Holland Lloyd).

A correspondencia depositada nos buques era manipulada polo axente postal da bordo quen a entregaba na oficina postal portuaria para seguir o seu destiño pola vía terrestre. Para facilitar o traballo, acuñouse o termo "Paquebot" para a correspondencia despachada nun barco en alta mar pero entregada nunha oficina portuaria dun país con bandeira distinta da que ondeaba no barco.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista de viaducto Á Coruña

LUIS BORINES 046 e LUIS BORINES 046-2

9x14 cm. Fototipia sepia. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Formou parte do caderniño postal "Recuerdos de Vigo" co número "26. Vigo. VIaducto de Redondela".

Nela aparece unha vista do Viaducto da Coruña no mesmo momento en que o ferrocarril pasa por él.
Deste xeito míranse os tellados das casas da subida á esfarrapada. Nunha desas casas apréciase, asomada á fiestra, dúas persoas e o que parece ser unha gaiola de paxaros.

Aparece tamén a presenza dos barcos que chegaban ata o actual aparcadoiro da Alameda de Redondela, na Ribeira. E o conxunto dos canastros debaixo do viaducto (hoxe en día na rúa Cabo dos Fumeiros)

No reverso obsérvase que é unha postal circulada de Vigo a Francia probablemente o 8 de Maio do 1932 . Franquedada con selo do rei Alfonso XIII, que foi sobrecargado co texto en tinta azul "República Española" adaptado á nova situación política dende o 14 de abril de 1931.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista de Illa de San Simón

LUIS BORINES 048 e LUIS BORINES 048-2

9x14 cm. Fototipia sepia sen circular. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Formou parte do caderniño postal "Recuerdos de Vigo" co número "48. Vigo. Lazareto de San Simón".

Nela aparece unha vista do da ría de Vigo dende Cesantes ou Soutoxusto. No centro da imaxe, as Illas de San Simón en Santo Antonio no momento en que funcionaba coma Lazareto (Recinto sanitario adicado á observación e tratamiento de desinfección de persoas que chegando por vía marítima, podían ser portadoras dunha enfermedad contagiosa) do 1842 ó 1923.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista de Illa de San Simón

LUIS BORINES 049 e LUIS BORINES 049-2

9x14 cm. Fototipia sepia. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Formou parte do caderniño postal "Recuerdos de Vigo" co número "48. Vigo. Lazareto de San Simón".

Nela aparece unha vista do da ría de Vigo dende Cesantes ou Soutoxusto. No centro da imaxe, as Illas de San Simón en Santo Antonio no momento en que funcionaba coma Lazareto (Recinto sanitario adicado á observación e tratamiento de desinfección de persoas que chegando por vía marítima, podían ser portadoras dunha enfermedad contagiosa) do 1842 ó 1923.

Trátase dunha postal escrita e dirixida ó Señor e Señora G Lefrançois na Ruta d'Manches de La Haye, Gesuel na (Manche) nos Paises Baixos. Pero non está necesariamente circulada: cabe a opcion de que fora no seu día metida nun sobre, pagando un pouco máis e preservando a intimidade da mensaxe.

No seu reverso (Luis Borines 049-2) aparece o texto en francés que transcrito e traducido di:

"22.9.29 Queridos ¿?: O comezo da viaxe é magnífico. Agora estamos en España onde temos que facer 3 paradas máis. Non hai moitos pasaxeiros. Bos ¿? Hadeline"

Polo que se ve no texto parece ser unha persona que estaba embarcada, en tránsito, probablemente unha persona emigrante destino América.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista de Illa de San Simón

LUIS BORINES 047 e LUIS BORINES 047-2

9x14 cm. Fototipia azul sen circular. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Formou parte do caderniño postal "Recuerdos de Vigo" co número "48. Vigo. Lazareto de San Simón".

Nela aparece unha vista do da ría de Vigo dende Cesantes ou Soutoxusto. No centro da imaxe, as Illas de San Simón en Santo Antonio no momento en que funcionaba coma Lazareto (Recinto sanitario adicado á observación e tratamiento de desinfección de persoas que chegando por vía marítima, podían ser portadoras dunha enfermedad contaxiosa) do 1842 ó 1923.
Sae, ademáis, a antiga estrada de Pontevedra a Vigo polo seu paso en Soutoxusto, O Viso.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista da Etea e Chapela

LUIS BORINES 058 e LUIS BORINES 058-2

9x14 cm. Fototipia en azul. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Postal individual co número "24. Alrededores de Vigo. Base Naval y Chapela" circulada.

Aparece unha vista antiga da actual Etea en Teis e, de fondo, a parroquia de Chapela, de Redondela. Probablemente sacada dende o monte da Guía.

Circulada de Vigo a Barcelona no 3 de setembro do 1926 e dirixida a Rosario P. de Streitberger na rúa berlín nº 19, Barcelona. Transcrita di:

"Vigo 3/9/26. Queridísima mamíta: momentos antes de embarcar recibe nuestro inconmensurable amor y muchos besos para que los repartas tambien. Tus fieles hijitos Germán y Susana"

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista da Etea e Chapela

LUIS BORINES 057 e LUIS BORINES 057-2

9x14 cm. Fototipia en azul. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Postal que debeu formar parte dun caderniño postal "Recuerdo de Vigo" número "24. Alrededores de Vigo. Base Naval y Chapela" no circulada. Nela aprécianse resto do troquelado para facilitar a súa separación do caderniño.

Aparece unha vista antiga da actual Etea en Teis e, de fondo, a parroquia de Chapela, de Redondela. Probablemente sacada dende o monte da Guía.

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Tarxeta postal de vista da Ensenada de San Simón

LUIS BORINES 055 e LUIS BORINES 055-2

9x14 cm. Fototipia en b/n. Editada pola editorial Grafos de Madrid.
Postal invidual ou solta co número "1. Vigo. Lazareto de San Simón" escrita pero non necesariamente cirulada.

Nela aparece unha vista parcial e próxima da Illa de San Simón no momento en que funcionaba coma Lazareto (Recinto sanitario adicado á observación e tratamiento de desinfección de persoas que chegando por vía marítima, podían ser portadoras dunha enfermedad contagiosa) do 1842 ó 1923.
Estaría sacada dende a Illa de Santo Antón, o chamado Lazareto sucio con marea moi baixa.

No seu reverso aparece o texto en inglés (que se repite exactamente igual no reverso da LUIS BORINES 054) que transcrito e traducido di:

"To my ¿? Darling Eth: with fondes love. From Alf. XXXX (kisses)", traducido: para o meu ?¿ querido Eth: con fondo amor. De Alf xxx (bicos)".

A Editorial Grafos de Madrid comezou a edición de tarxetas postais no inicio dos anos 20 do século pasado, producindo unha gran cantidade de postais de toda España con distintas reproduccións dos mesmos clichés en diferentes edicións, con moitas tintadas distintas e variantes nos reversos e nas descripcións.

Recollemos os comentarios do escritor Juan Antonio Fernández Rivero, na súa publicación de tarxetas postais "Desde Málaga. Recuerdos..." que transcrito di: "Dice que fue una de las casa más activas en la edición de postales a nivel nacional, tanto de ediciones propias como en ediciones de encargo para empresas o instituciones. La clasificación de las postales es muy difícil por la gran confusión de colores, numeraciones, ediciones de encargo, etc.".

Aínda que editou tarxetas de xeito individual, a maior parte foi en álbumes ou caderniños postais que contiñan entre 20 ou 30 tarxetas. Nas súas portadas aparecían os datos do editor, o nome e número da serie e nalgúns casos, o nome do fotógrafo.

Nos álbumes as postais atopábanse unidas en forma de acordeón e era preciso cortalas para separalas.
No caso dos caderniños en forma de libriños, as tarxetas atopánbanse montadas unha detrás de outra co lateral esquerdo dentado para facilitar a separación. Nalgunhas tarxetas aínda se miran os restos das perforacións.
As edicións máis coidadas incorporaban láminas de "papel cebolla" como separador entre unha tarxeta e a seguinte.

Como "Recuerdos de Vigo" editáronse ata 5 series de 10 tarxetas cada unha en distintos tonos (sepia, azul, branco e negro, verde) e nelas aparecen as postais de Redondela, Lazareto de San Simón e varias vistas da enseada.

Fotógrafo/a descoñecido/a.

Resultados 1 a 10 de 16