Área de identidad
Código de referencia
Título
Fecha(s)
- 1848-00-00 - 2022-00-00 (Accumulation)
- 1848-2022 (Creation)
Nivel de descripción
Fondo
Volumen y soporte
9.033 unidades de instalación con 79.211 agrupacións documentais en soporte papel na súa totalidade
Área de contexto
Institución archivística
Historia archivística
A casa do Concello de Redondela é un edificio exento, construído en pedra, con baixo e planta, no que resalta o torreón lateral da súa fachada principal.
Na actualidade ocupa o arquivo a parte traseira da planta baixa, logo da recente ampliación das instalacións adicadas á conservación da documentación producida polo concello. Este novo espazo conta con catro salas de depósito e unha zona de traballo e consulta, cun total de 134,72 metros cadrados.
Neste espacio dispuxéronse os equipamentos suficientes para a instalación da totalidade das unidades de instalación, contando con mesa de traballo e consulta, ficheiro e ordenador, e procedéndose a dispor en todolos depósitos estantería metálica compactada, suficiente para a instalación da documentación conservada na actualidade.
A primeira actuación para a organización dos fondos documentais levouse a cabo no ano 1988, data a partir da cal se acometeron varios procesos de reincorporación, informatización e adaptación ó novo cadro de clasificación usado na actualidade, incluída a ampliación, dotación e mellora dos equipamentos e do propio local, nos anos 1998 e 2002, nos que participaron, amén do propio persoal municipal adscrito a esta función:
Beatriz Barciela Castrelos
José Luis Castro Carpintero
Ana Gesteira Ponce
Manuela González Rey
Susana Iglesias Pazo
Pilar Lago González
Maria Engracia Martínez Abal
José Martínez Crespo
Concepción Melero Fernández
Daniel Menéndez Rodríguez
Roxelio Guillerme Pérez Agulla
Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo
Isabel Revenga Portela
Juan Ángel Tornero López
Nuria de los Milagros Vázquez Gutiérrez
Dende decembro de 2017 a febreiro de 2018 traballaron os bolseiros Daniel Uxío Reinoso Maset e Ignacio Álvarez Martínez
Origen del ingreso o transferencia
Por transferencia directa ó arquivo no remate da súa tramitación administrativa e coincidindo co seu escaso uso administrativo.
Área de contenido y estructura
Alcance y contenido
A pesares do elevado número de unidades de instalación, superior á media provincial, a maior parte da documentación corresponde ó século XX, sendo raros os documentos do dezanove, agás casos concretos: os impostos por contribución rústica e urbana dende 1848; a documentación presupostaria dende 1880, e os libros de actas do Pleno que so se conservan dende 1870 e cunha notable lagoa nos anos 1894 a 1907, o que conleva a ausencia duna notable fonte de información.
En casos como os dos padróns municipais de habitantes (1920), eleccións e censos electorais (1955), as quintas (1923) ou mesmo o persoal municipal (1911), a documentación máis antiga pertence ó século pasado.
Valorización, destrucción y programación
A pesares da existencia de manuais e estudios de valoración e expurgo documental, tendo en conta a inexistencia dunha consistente argumentación técnica e legal, ademais da escaseza do fondo xa de por si conservado, a única eliminación levada a cabo foi a dos duplicados, fotocopias ou publicacións periódicas que acompañaban ós documentos e expedientes.
Acumulaciones
Transferencias anuais incorporadas polo Servizo Técnico do Patrimonio Documental e polo propio persoal municipal.
Sistema de arreglo
CADRO DE CLASIFICACIÓN
1.- GOBERNO:
1.1.- CONCELLO/PLENO.
1.2.- ALCALDE.
1.3.- COMISIÓN DE GOBERNO/ PERMANENTE.
1.4.- COMISIÓNS INFORMATIVAS E ESPECIAIS.
2.- ADMINISTRACIÓN:
2.1.- SECRETARÍA.
2.2.- REXISTRO.
2.3.- PATRIMONIO.
2.4.- PERSOAL:
2.4.1.- ADMINISTRACIÓN DE PERSOAL.
2.4.2.- DISCIPLINA E CONTROL.
2.4.3.- CLASES PASIVAS/ S.S./ MUTUALIDADES.
2.4.4.- SELECCIÓN DE PERSOAL.
2.4.5.- REPRESENTACIÓN DO PERSOAL.
2.5.- SERVIZOS XURÍDICOS.
2.6.- CONTRATACIÓN.
2.7.- ARQUIVO.
3.- SERVIZOS:
3.1.- OBRAS E URBANISMO:
3.1.1.- PLANIFICACIÓN.
3.1.2.- PLANS DE OBRAS E SERVIZOS.
3.1.3.- OBRAS MUNICIPAIS.
3.1.4.- OBRAS PARTICULARES.
3.1.5.- INDUSTRIAS.
3.2.- SERVIZOS AGROPECUARIOS E INDUSTRIAIS.
3.3.- ABASTECEMENTOS E CONSUMOS:
3.3.1.- ABASTOS E CONSUMOS.
3.3.2.- MATADOIRO.
3.3.3.- AUGA.
3.3.4.- OMIC.
3.3.5.- PÓSITO.
3.4.- TRANSPORTES.
3.5.- SEGURIDADE CIDADÁ.
3.6.- SANIDADE.
3.7.- BENEFICENCIA E ASISTENCIA SOCIAL.
3.8.- EDUCACIÓN.
3.9.- CULTURA.
3.10.- DEPORTES.
3.11.- POBOACIÓN.
3.12.- QUINTAS E MILICIAS.
3.13.- ELECCIÓNS.
4.- FACENDA:
4.1.- INTERVENCIÓN:
4.1.1.- ASUNTOS XERAIS.
4.1.2.- PRESUPOSTOS ORDINARIOS.
4.1.3.- PRESUPOSTOS EXTRAORDINARIOS.
4.1.4.- PRESUPOSTOS DE INVESTIMENTOS.
4.2.- FINANCIAMENTO E TRIBUTACIÓN:
4.2.1.- IMPOSTOS.
4.2.2.- TAXAS.
4.3.- TESOURARÍA:
4.3.1.- CAIXA.
4.3.2.- RECADACIÓN.
4.3.3.- CONTAS BANCARIAS.
Área de condiciones de acceso y uso
Condiciones de acceso
Documentación de caracter público, de consulta libre agás as limitacións legais derivadas das respectivas normativa vixentes.
Condiciones
Reproducción libre a solicitude do interesado, coa salvidade da protección documental e da salvagarda da súa integridade.
Idioma del material
Escritura del material
Notas sobre las lenguas y escrituras
Castelán dende o 1848 ata a década dos '80 cando o Galego pasa a ser a lingua maioritaria na documentación administrativa xerada polo Concello de Redondela.
Características físicas y requisitos técnicos
En soporte papel na súa totalidade, cun bo estado de conservación. Aprécianse notables perdas documentais.
A partires de Novembro do 2015, coa instalación do programa Gestiona de xestión de expedientes administrativos, comézase a tramitación do expediente ínteramente electrónico. Sen embargo, de xeito paralelo, a 2019/01/07 séguense gardando os expedientes en papel, de xeito parcial.
Instrumentos de descripción
Guía e cadro de clasificación en papel, publicados e informatizados.
Inventario somero en papel, publicado e informatizado, cun total de 8.522 rexistros.
Inventario detallado en ficha e informatizado, cun total de 45.876 rexistros
Área de materiales relacionados
Existencia y localización de originales
Logo do proceso de organización documental desenvolto en 1988 estimouse oportuno o traslado o Arquivo histórico provincial dun fondo documental de caracter notarial e xudicial, formado por sete unidades de instalación e con datas extremas 1569-1812.
Existencia y localización de copias
Non se coñecen, agás naquela documentación derivada dun proceso de colaboración con outras administracións (eleccións, padróns de habitantes e de impostos...).
Unidades de descripción relacionadas
Nota de publicación
“Inventario Arquivo Municipal de Redondela”
Col. “Plan de organización de archivos municipales”, nº 6
D.L. PO-7-90 ISBN: 84-86845-36-X
“Inventario arquivo do concello de Redondela"
Col. “Patrimonio documental da provincia de Pontevedra", nº 49
D.L. PO-283-03 ISBN: 84-8457-161-0
*"Os fondos documentais dos arquivos municipais: o caso da provincia de Pontevedra"/ Miguel A. Pereira Figueroa, José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Revista PONTEVEDRA: Estudios Provinciais. Nº 8-9, pgs 317-35
"Os arquivos municipais de Pontevedra: evolución e tratamento"/ Miguel A. Pereira Figueroa, José Luis Castro Carpintero, Lourdes Pérez-Santamarina Feijóo.
Revista PONTEVEDRA: Estudios Provinciais. Nº 21, pgs 229-257
- Páxina web da Deputación de Pontevedra “depontevedra.es”
Área de notas
Notas
Polas características propias da Institución, o Arquivo Municipal de Redondela exerce as funcións de arquivo central administrativo, arquivo intermedio e arquivo histórico.
Identificador/es alternativo(os)
Puntos de acceso
Puntos de acceso por materia
Puntos de acceso por lugar
Puntos de acceso por autoridad
Tipo de puntos de acceso
Área de control de la descripción
Identificador de la descripción
Identificador de la institución
Reglas y/o convenciones usadas
General International Standard Archival Description, Second Edition, ISAD (G).
Norma Galega de Descrición Arquivística (NOGADA)
Estado de elaboración
Nivel de detalle
Fechas de creación revisión eliminación
Xaneiro do 2020.
Ampliado o 2022-04-18
Idioma(s)
Escritura(s)
Fuentes
Nota del archivista
Servizo Técnico do Patrimonio Documental (STPDOC)
Nota del archivista
Descrición realizada polo persoal técnico do Arquivo da Deputación Provincial de Pontevedra, colaboradores e Ana Gesteira Ponce, Auxiliar de Arquivo do Concello de Redondela.